Mając na uwadze troskę o komunikację z Pacjentami i ciągłe podnoszenie świadomości na temat badań klinicznych w społeczeństwie, Agencja Badań Medycznych zrealizowała film promujący serwis Pacjent w Badaniach Klinicznych. Głównymi adresatami spotu są obecni lub przyszli Pacjenci – potencjalni uczestnicy badań klinicznych oraz pracownicy służby zdrowia mający z nimi bezpośredni kontakt. Jego powstanie było możliwe dzięki owocnej współpracy z doświadczonymi Partnerami serwisu, którzy znają potrzeby najważniejszych beneficjentów systemu opieki zdrowotnej i na bieżąco dzielą się swoimi kompetencjami i aktualnymi spostrzeżeniami. Forma materiału umożliwia efektywne dotarcie do grupy docelowej, a planowane rozpowszechnienie m.in. w mediach społecznościowych oraz publikacje podczas seminariów i konferencji zapewnią odpowiednie zasięgi.
Promocja serwisu wynika z potrzeby krzewienia wiedzy na temat badań klinicznych wśród pacjentów i ich rodzin. Sam serwis jest projektem o charakterze edukacyjnym, którego celem jest dostarczenie w przystępny dla odbiorcy sposób sprawdzonych, rzetelnych informacji oraz obalanie popularnych mitów na temat badań klinicznych. Użytkownicy strony lub odwiedzający profil Pacjent w badaniach klinicznych na portalu Facebook, mają możliwość zapoznania się z najważniejszymi z punktu widzenia Pacjenta danymi dotyczącymi prowadzenia badań, specyfiką i korzyściami wynikającymi z udziału w badaniach czy ciekawostkami technologiczno-medycznymi.
Serdecznie zachęcamy do obejrzenia filmu promującego serwis oraz odwiedzenia strony https://pacjentwbadaniach.abm.gov.pl/ i https://www.facebook.com/pacjentwbadaniach/.